מאמרים

לאן מועדות פניה של המוזיקה - המשך למאמר

נראה כאילו אם נותנים לאנשים מוכשרים לכתוב מוזיקה לאנשים מוכשרים שיבצעו אותה – כולם מרוויחים. הבעיה הגיעה בניסיון למקסם רווחים. בעידן שלפני הנוסחה, כשלהקה הקליטה אלבום הוא היה מורכב ממה שנקרא סינגלים וטרקים רגילים. במילים אחרות, כל אלבום שלהקה הוציאה, הכיל שירים קליטים יותר, שנועדו להביא לפרסום ורכישה, יחד עם שירים נסיוניים יותר, מעזים יותר. שירים שהם פועל יוצא של ה'אני מאמין' של הלהקה. השירים הנסיוניים יותר, שדרשו האזנה מושכלת יותר, סבלנית יותר – פיתחו טעמים חדשים וחשפו את ההתפתחות המוסיקלית של דורות שלמים ליצירתיות בלתי נדלית. אחרי כניסת הנוסחה, החל מעידן מייקל ג'קסון, אלבומים החלו להכיל כמעט אך ורק סינגלים – שירים קליטים וקלים להאזנה, ללא העזה.
לאן פנינו מועדות
הקליקו כאן הביטלס התפרקו כי ג'ון ופול היו צריכים יעוץ זוגי, הרולינג סטונס עוד לא התפרקו למרות שהם צריכים מכשירי שמיעה. עולם המוסיקה הוא גדול ואדיר ולכן אי אפשר יהיה להגדיר בתקופה הקרובה לאן הוא מתקדם. מה שכן, המיינסטרים, המוזיקה שכולנו שומעים, המוזיקה העממית – פעם הייתה מובילה של טרנדים חדשים וטעמים מעזים. תארו לעצמכם שפעם להקות גאונית כמו הביטלס ופינק פלויד היו עממיות. כיום שרידים של שתי הלהקות הם הרבה אחרי יעוץ זוגי ועמוק בתוך מכשירי שמיעה ולמרות זאת הם לא מפסיקים ליצור מוסיקה. אני אישית מפחד ממה יקרה כשהענקים האלה, שידעו למזג בין שני העולמות – העממי והמוצלח בטירוף – יפרשו.

חזרה לחלק ראשון